Композиция
«6В02111 – КОМПОЗИЦИЯ»
Білім беру бағдарламасы бойынша
шығармашылық емтихан өткізу
БАҒДАРЛАМАСЫ
1. МАМАНДЫҚ БОЙЫНША І ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ЕМТИХАН
2 бөлімнен тұрады – жеке шығармалар мен коллоквиум.
1. Өз туындыларын ұсыну (кемінде 3 шығарма):
2. Шығармалар фортепианомен бірге/сүйемелдеусіз әр түрлі аспаптарға арналған шығарма болуы керек; қарапайым немесе күрделі формалар мен жанрларда (би, пьесалар, прелюдиялар, вариациялар, сюиталар және т. б.);
3. Шығарма-сүйемелдеумен дауысқа арналған (ән, романс, баллада, хор шығармасы).
Шығармаларға қойылатын талаптар:
- Барлық шығармалар ұқыпты терілген клавир немесе партитура түрінде ұсынылады (қолмен немесе кез келген ноталық редакторда).
- Туындының аудиожазбасы (тірі орындауында, не компьютердің орындауында) немесе тірі орындаудағы бейнежазба (иллюстратор) ұсынылады.
- Автордың өз туындыларының бірін кез келген аспапта (бейнежазбада) немесе тірі орындауда орындауы құпталады.
Бағалау критерийлері
талапкерлерге арналған мамандық бойынша
шығармашылық емтихан
36-50 Өте жақсы:
– жоғары деңгейдегі кез келген аспапта өз шығармаларын жатқа орындау немесе таза компьютерлік жазба; техникалық қатесіз және кедергісіз аудио немесе бейнежазба; композиторлық идеяның дұрыс нотациясы; клавир немесе партитура жақсы сапада; шығармалардың тұжырымдамасын түсіндіру; музыкалық терминологияны дұрыс пайдалану және музыкалық әдебиетті жақсы білу.
21-35 Жақсы:
– өз шығармаларын орындаудағы және шығармалардың тұжырымдамасын түсіндірудегі қиындықтар; орташа сапалы шығармаларды жазу; туындыларды белгілеудегі елеусіз техникалық қателіктер, музыкалық терминологияны дұрыс пайдалану және музыкалық әдебиетті жақсы білу.
5-20 Қанағаттанарлық:
– шығармалардың қанағаттанарлық жазбасы; клавир немесе қателері бар партитура; сапасыз түрдегі аудио немесе бейнежазба; құрастырылған туындылардың тұжырымдамасын түсіндірудегі қиындықтар. Музыкалық терминология мен музыкалық әдебиетті қанағаттанарлық білу.
0-4 Қанағаттанарлықсыз:
– аудио немесе бейнежазбаның болмауы; клавирдің немесе партитураның нашар болуы; нотациядағы көптеген техникалық қателер; музыкалық терминология мен музыкалық әдебиетті нашар білу.
Музыкалық әдебиет бойынша коллоквиум – шетелдік, қазақ, орыс-кеңес музыкасын және қазіргі, шетелдік және қазақстандық композиторлардың ең танымал шығармаларын білу.
Бағалау критерийлері: форма сезімі, ассоциативті-бейнелі ойлау, музыкалық-теориялық дайындық, жалпы дүниетаным, импровизация.
ІІ МУЗЫКАЛЫҚ-ТЕОРИЯЛЫҚ ПӘНДЕР БОЙЫНША ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ЕМТИХАН
Музыка теориясы бойынша кешенді емтиханға гармония және сольфеджио бойынша жазбаша емтихандар кіреді
Гармония – жазбаша: туыс тоналдықтарға ауытқитын, альтерацияны қолдана отырып, аккордтық емес дыбыстармен период формасындағы біртоналдық тапсырма
Сольфеджио – жазбаша: туыстықтың I дәрежесінедегі модуляциясы бар гармониялық түрдегі 3 дауысты диктанты.
Музыкалық-теориялық пәндер бойынша
ІІ-шығармашылық емтиханды
бағалау критерийлері
36-50 Өте жақсы:
– сольфеджио бойынша диктантты дұрыс жазу, гармонияны, өлшемді, тактілер санын, модуляция бағытын анықтау; аккордтарды құру, дауысты құру, модуляция бағыты, функционалдық логика тұрғысынан үйлесімділік бойынша есепті дұрыс шешу.
21-35 Жақсы:
– тоналдықты, өлшемді, тактілер санын, модуляция бағытын дұрыс анықтау, сольфеджио бойынша диктантта шамалы дыбыс-жоғары және ырғақтық қателіктердің болуы; аккордтарды құру, модуляция бағыты, функционалдық логика тұрғысынан үйлесімділік бойынша есепті жақсы шешу, дауыс жүргізуде және ауытқу тоналдығында елеусіз қателіктердің болуы.
5-20 Қанағаттанарлық:
– сольфеджио бойынша диктанттағы тоналдықты, өлшемді, тактілер санын, модуляция бағытын анықтаудағы қателер; үйлесім бойынша есепті орташа шешу – модуляция бағытын анықтау, бірақ дауыс жүргізудегі, аккорд құрудағы, функционалдық логикадағы, ауытқу тоналдығындағы, каданстарды анықтаудағы қателер.
0-4 Қанағаттанарлықсыз:
– сольфеджио бойынша диктант жазу және гармония бойынша есепті шешу дағдыларының болмауы.