Leila Dzhangalina
Citizenship: Republic of Kazakhstan
Contacts:
Phone number: 8-702-549-83-04
Academic position: Academic teacher at string department of Kazakh National Conservatoire named after Kurmangazy
The name of specialty and code: «Piano Я №241884».
Full-time employee □ Part-time employee □
1. EDUCATION: |
1. 1969-1975 y. – Teacher: Russia, Moscow MSPI named after Gnesinnyh.
2. 1975-1975 y. – (march-may) Teacher: ASC named after Kurmangazy.
2. WORK EXPERIENCE: |
1. 02.1977 y. – Teacher at the department of common pianoforte at Almaty State Conservatoire named after Kurmangazy.
STUDENTS: |
1. Number of students during teaching years – about 400.
3. CREATIVE ACTIVITY: |
Recitals and participation in Cathedral concerts of teaching staff in the chamber, small and organ halls of the Conservatory during all years.
4. PUBLICATIONS: |
№ |
Name of publication |
Name of edition |
ISBN, place, year |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Methodical manuals, materials: |
||||
1. |
Методы оптимизации учебного процесса на подготовительных курсах в классе общего фортепиано. |
Сброник трудов «Проблемы методики преподавания и исполнительства» вып.3 Стр. 64-88 |
Алма-Ата, 1989 |
|
2. |
Программа по курсу фортепиано для всех факультетов с рекомендациями по специальностям. 3 части. (В соавторстве). |
Часть 1. Сборник для слушателей подготовительных курсов. Полифонические произведения. Произведения крупной формы. |
Алма-Ата, 1991 |
|
3. |
Программа по курсу фортепиано для всех факультетов с рекомендациями по специальностям. 3 части. (В соавторстве) |
Часть 2. Пьесы по сборникам классического, современного и казахстанского репертуара |
Алма-Ата, 1991 |
|
4. |
Программа по курсу фортепиано для всех факультетов с рекомендациями по специальностям. 3 части. (В соавторстве). |
Часть 3. Этюды. Ансамбли для фортепиано в 4 руки и для 2-х фортепиано. Произведения для чтения с листа. |
Алма-Ата, 1991 |
|
5.
|
Работа над фортепианной техникой с музыкантами различных специальностей. (В соавторстве)
|
Алма-Атинская государственная консерватория им. Курмангазы |
Алма-Ата, 1992 |
|
6. |
Фортепиано. Программа для студентов по специальности «Этномузыковедение», «Организация концертной и театральной деятельности» историко-теоретического факультета. (В соавторстве). |
Сброник трудов «Проблемы методики преподавания и исполнительства» вып.3 Стр. 64-88 |
Алма-Ата, 1993 |
|
7. |
Типовая учебная программа.060243 Струнные инструменты. 060244 Духовые и Ударные инструменты (в соавторстве) |
Казахская государственная консерватория им. Курмангазы и Казахская Национальная академия Музыки. |
Алматы, 2006 |
5. PROFESSIONAL DEVELOPMENT: |
1983 y. MSC twice the order of Lenin for the Tchaikovsky Piano speciality general certificate №894.
Honored Artist of Russia, Professor at MSC named after P.Chaykovskiy L.Nersesyana (26.09.-02.10.2011y.) 56 hours.
Honored Artist of the Republic of Karelia, Professor art MSC named after P.Chaykovskiy R.Ostrovskogo Piano. (15-28.10.2012y.) 72 hours.
The winner of international competitions, professor at Geneva Conservatory(Switzerland) A.Golovin piano. (14-21.11.2012y.) 56 hours.
Training on professional development: “The new design of educational programs in the context of the competence-based approach” in Kurmangazy KNC (25-30.01.2016y.) 72 hours.
Participation in workshops: National artist of USSR, laureate of State prize, laureate of international contests L.Isakadze violine (10-19.11.2015 y.).
«Online training: Opportunities and practical applications» - Online course 36 hours on August 26-27, 2020.
6. AWARDS: |
Year |
Name of award |
Organization |
Country |
16.12.2006 |
Letter of Appreciation |
Kurmangazy KNC |
Kazakhstan |
16.12.2008 |
Letter of Appreciation |
Kurmangazy KNC |
Kazakhstan |
16.12.2009 |
Letter of Appreciation |
Kurmangazy KNC |
Kazakhstan |
2014 |
Acknowledgment |
Kurmangazy KNC |
Kazakhstan |
2017 |
Letter of Appreciation |
Kurmangazy KNC |
Kazakhstan |
15.12.2017 |
Letter of Appreciation |
Ministry of education and science |
Kazakhstan |
7. LANGUAGES: |
Language |
Level |
|
IELTS/TOEFL, others |
|
Beginning |
|
|
English |
Pre-Intermediate |
√ |
|
|
Intermediate |
|
|
|
Advanced |
|
|
|
Academic writing |
|
|